marți, 1 ianuarie 2008

ECLERE

Sursa: culinar.ro




"COJI" (asa se chema, pe cuvantul meu )

o cana apa
1/2 cana ulei
1/2 lingurita sare
1 lingura zahar
3 oua
o cana faina
un varf de cutit bicarbonat

- apa, uleiul, sarea si zaharul se dau intr-un clocot
- se iau de pe foc si se adauga imediat faina amestecand puternic
- se lasa sa se racoreasca si se inglobeaza pe rand ouale, amestecand bine dupa fiecare
- se incalzeste FOARTE bine cuptorul
- eu am pus compozitia intr-o punga si am taiat coltul
- am tras dungi pe hartia de copt din tava, destul de grosute
- dar am facut si mini-eclere si au iesit super mistoace
- se lasa in prima faza la foc mare 10-15 min, apoi dam focul mic si le lasam sa se coaca bine
- cand par coapte, batem cu degetul in ele, si daca suna a gol sunt gata
- rupem unul de control, sa verificam coacerea
ATENTIE!!!!
DACA SE SCOT PREA REPEDE SE PLEOSTESC!!!!


CREMA:
300g zahar
300 g faina
un litru lapte
o sticluta esenta de vanilie
(eu pun si un plic de vanilie de Bourbon)
250 g unt lasat la inmuiat in bucatarie

- se amesteca si se fierb impreuna 750 ml lapte cu 100 g faina, zaharul si esentele
- dupa ce a inceput sa fiarba, se toparna peste rstul de lapte amestecat cu restul de faina
- se punintr-o oala si se fierb pana se ingroasa, iar daca crema este pusa pe o lingura de metal rece, se desprinde cu usurinta

ATENTIE!!! AMESTECATI MEREU, SI FITI CU OCHII DOAR PE EA, II PLACE SA SE PRINDA SI SA SE ARDA

- dupa racire, timp in care se amesteca din timp in timp pentru a evita formarea pojghitei, se incorporeaza untul
- cojile racite se taie in doua (nu de tot, ca sa nu rataciti capacele ca mine ) si se umplu cu crema
- eu am topit niste ciocolata cu niste unt, nu stiu ce cantitate, erau bucati de prin frigider, si am facut glazura

2 comentarii:

mikaela spunea...

Stiu ca se poate pune si zahar in aluatul de ecler,insa de bicarbonat nu stiam.Voi incerca reteta ,dar care e volumul canii,sigur nu este ceasca?

mikaela spunea...

Am facut eclerele si mi-au iesit grozav.Bicarbonatul,cred ,le da o nuanta aramie placuta.