duminică, 15 martie 2009

PUFI-CHIFLE (Poca)




200 ml. lapte cald
200 ml. apa minerala
130 ml. ulei floarea soarelui
1 cub drojdie proaspata
2 linguri cu varf zahar
2 lingurite de sare
600-650 gr. faina

- se face o maia din drojdie, putin lapte si putin zahar
- intr-un vas se cern 550 g faina (restul de 100 g o pastram), se face gaura in mijlocul ei si se toarna maiaua; o lasam la dospit 10-15 min
- dupa ce a dospit, se amesteca cu faina si se adauga si restul ingredientelor, mai putin faina
- amestecam totul cu o lingura, iar cand incepem framantatul incorporam si cele 100 g de faina
- framantam bine, acoperim vasul cu un prosop umed si lasam aluatul sa creasca 30-40 min, pana isi dubleaza volumul
- scoatem aluatul pe planseta presarata cu faina, il impartim in 16 si formam bile
(Poca le-a facut si model c-o sticla de plastic :D, mi-e mi-a fost lene :D)
- asezam chiflele formate pe o tava tapetata cu hartie si le mai lasam sa mai creasca vreo 25-30
- le ungem cu galbenus amestecat cu lapte; eu nu le-am presarat nimic deasupra, dar se poate pune susan, mac ...
- dam la cuptor, la 180 gr, pentru 20-25 min

2 comentarii:

Diana C, spunea...

Fata, ma innebunisi cu chiflele tale...miroase pan'la mine!
Da' sa-mi spui si mie cum vine chestia asta: galbenus amestecat cu ou??:D

Ada spunea...

:)))))))))))) CORECT, E FOARTE GREU SA AMESTECI UN GALBENUS CU UN OU :)))))