marți, 29 iunie 2010

Cea mai buna ciorba de pui

Reteta e de la scumpa mea vecina,tanti Ica ... de la care am mancat cea mai buna mancare din toata existenta mea ;), si de la care am invatat multe ... saru-mana tanti ICA !!!






- intr-o oala se pune carnea la fiert - eu am facut din spate de pui ciorba, ne plec la nebunie, insa voi puteti face din ce parti vreti
- luam spuma, fierbem carnea bine si adaugam legumele NECALITE dupa cum urmeaza:
# 2 cepe tocate
# 4 morcovi taiati rondele, cubulete si rasi
# 1 pastranac ras mare sau taiat marunt
# 1 ardei gras rosu
# 1 ardei gras verde
# 1/2 telina taiata cubulete

- adaugam Maggi Secretul gustului
- cand au fiert legumele, adaugam suc de rosii si 2 rosii taiate marunt
- adaugam bors dupa gust si lasam sa dea un clocot (aici povestea este urmatoarea ... la oala mea de 5 litri de ciorba, am pus UN LITRU de bors - daca puneti mai putin, nu mai garantez pentru rezultat : )
* borsul se pune nefiert in prealabil, asa cum stiam noi de la bunica ...

- batem doua oua intr-un castron si le bagam in ciorba

- la final se mai adauga sare dupa gust si mult leustean si patrunjel

22 de comentarii:

maria elena spunea...

Da chiar ca e buna!

Victor Ciordea spunea...

Buna ciorba de pui. Secretul este in acest caz ca se adauga Maggi si mult bors. Cu bors si...paiele tocate si fierte sunt gustoase.

Ada spunea...

Atunci iti doresc pofta buna la paie, stimate domn!! N-are rost sa-ti irosesti banii pe pui, daca ai paie ... si dupa cum vad, esti obisnuit cu ele ;)

Andreea spunea...

Acum degeaba te superi pe dl Victor, dar fara e-urile din maggi crezi ca poti face o ciorba buna ?....

Ada spunea...

Draga "Andreea", nu m-am suparat deloc, de-a lungul timpului m-am obisnuit si cu oameni si cu replici, astfel incat azi, sunt IMUNA la rautati.
Ai dreptate, nu sunt in stare de nimic fara Maggi, sunt dependenta si recunosc ca Maggi este de fapt succesul in tot ce fac eu. Ma bucur ca ti-ai dat si tu seama de asta, dar tot nu pot sa nu ma intreb CE CAUTATI FRATE AICI ???? Daca-s acri strugurii, daca n-am talent, daca nu stiu sa gatesc, ce cautati aici ??
Iti doresc si tie o zi minunata si te rog sa nu-ti mai irosesti timpul pe blogul meu ... multumesc ;)

Irina Stanciu spunea...

Draga Andreea(Andrei, Vasile sau cum te-oi numi),
Ideea unui blog culinar e sa ofere retete pas cu pas incepatorilor in "bucatarit" sau sa ofere idei noi avansatilor.Poti avea macar bun simt si o minima apreciere pentru ca ceea ce citesti e rezultatul unei munci.Daca nu esti de acord cu un ingredient dintr-o reteta, il poti inlocui cu altceva(in cazul de fata sare sau delikat facut in casa).NU vad de unde atata rautate pentru ca femeia foloseste delikat din magazin.
Afla ca si eu ma pricep la gatit si folosesc atat vegeta facuta in casa, cat si din magazin, daca raman fara cea naturala sau pur si simplu am chef de gustul ala..La cate tampenii bagam in noi in fiecare zi, aia sa fie problema, o lingurita de delikat in ciorba...
Si pentru domnul cu paiele, cu acest comentariu al dvs, ne-ati lamurit in legatura cu regnul din care proveniti.
P.S. Nu o cunosc pe Ada, am descoperit blogul intamplator si imi place tot ce am gasit aici.Retete, poezie, mici sfaturi pentru noi, femeile si multe altele.
Te pup, Ada, esti o femeie adevarata!

Irina Stanciu

Ada spunea...

Irina, nu pot decat sa-ti multumesc pentru cuvintele frumoase. Esti o draguta. Nu-ti bate capul cu mesajele astea aiuristice- unii fac ciorba, altii comenteaza ... asa e lumea :)
Iti doresc numai bine! Si te mai astept pe aici!

Anonim spunea...

Eu sunt fan maggie,sanatos sau nu este delicios....sincer mananc cartofi prajiti la 4,5 luni dar atunci cand mananc pun maggie pe ei.Imi place blogul,fiind o incepatoare a gatitului si ii multumesc addei mi-a f de ajutor in multe situatii.;*

Ada spunea...

Multumesc mult! Nu cred ca e o problema atat de grava, sunt altele care fac mult mai mult rau :(

Anonim spunea...

De ce luati atat in serios chestia cu paiele.mie mi s.a parut ca era doar o gluma....in fine...ada buna ciorbita.am facut si eu de multe ori si intotdeauna a iesit super buna.si maggi da gust la toate,la orice il folosesc.te pup iuliana

Unknown spunea...

Bravo Ada pentru cheful, spiritul de a gati ! Intradevar pentru ciorba cea mai buna parte din pui e spatele . Are suficientă carnita si os pentru aroma si grăsime pentru a aromatiza ciorba .
In rest sa știi ca eu sunt o mare gurmanda si imi place la nebunie sa amestec , gust , simt o mincare . Si eu foloseam vegeta sau alte condimente , nu cred ca e greșit . Ce am învățat , sfatul meu , eu așa fac ... Pun niște frunze de patrunjel si chiar telina cind fierb legumele , frunze pe care le arunc nefiind deloc decorative . Sunt doar pentru aroma . Si mai pun intr un truc din acela pentru ceai boabe de piper , o Frunză de dafin , tot așa pentru arome . In rest , merci de postare

Anonim spunea...

f buna a iesit bv bv bv bv bv

Anonim spunea...

da cu o tira de usturoi ce zici?

Anonim spunea...

un adevarat bucatar care se respecta niciodata nu foloseste cuburi de ceva,pe care eu le numesc porcarii ...pur si simplu.Ar trebui sa va fie rusine ca folositi asa ceva,cand ai puiul din curte,legume din piata de la tarani si Sare marina ,ce mai trebuie Maggi sau Knorr??Bunicele noastre gateau cu asa ceva??Nu stau in Romania,dar cand ma duc in vacantza am mancat si eu CEA MAI BUNA CIORBA DE PUI cu 2 linguri de Maggi,se cunoaste imediat ca are chimicale,hai sa fim seriosi!!Si i-am zis lui mama-Mai,da de ce iti batzi joc de pui si legume?Nu mai pune porcarie din asta!Raspuns-NU IESE LA FEL DE BUN FARA!!Dupa 5 ani de zile,mama mi a dat dreptate si nu foloseste nimic,decat sare Suficient!!!E-urile si aditivii `pentru gust provoaca adictie,sau painea de la nemtzi e la fel de buna ca a noastra?sa fim seriosi-50 de aditivi doar in paine ,Nu ai pui de casa,legume tarani,atunci pui Maggi ca nu ai cum,doar eu stiu ca nu are gust nika aici,toate sunt fade fara gust si ajung acasa si mananc rosii goale cu sare si paine si ciorba de loboda,in rest sa induci la folosirea Maggi la cioarba,cum ar fii un lucru normal nu este bine si nu il vad logic,mai ales la un bucatar incepator.Am ani de gatit si ani la cratitza in pribegia mea prin tari straine,si stiu sa diferentiez un gust delikat de un gust adevarat,este pacat dzeiesc cu o materie prima de calitate sa strici rostul.

Ada spunea...

:))

Ada spunea...

Ma intreb cat mai aveti ... TREBUIE sa mai gatesc ceva cu Maggi, Knorr sau Delikat, ca mi-e teama sa nu va plictisiti de reteta asta ;)
Va multumesc pentru interesul pentru blogul meu, retetele si chimicalele pe care le mananc ;)

Becks spunea...

Am testat și eu rețeta. Nu am avut Maggi și tot a ieșit foarte bună. Poate îi dă un plus de savoare, dar nu e definitoriu. Mulțumim pentru idee!!!

Florin spunea...

Draga, Ada, sunt un bucătar amator, am citit reteta, îmi place fotografia rezultatului, sunt convins ca e delicioasa, dar am câteva întrebări. Mă lovesc in descrierea ingredientelor folosite, ca in majoritatea retetelor romanesti, de câteva detalii importante.
Repet, fiind începător am nevoie de detalii majore. Ce înseamnă fierbem carnea bine? Jumătate de telina tulpina sau radacina? Ce înseamnă radestangadreapta? Nu am leustean nu am bors. Pe aici nu se găsesc.
Nu te necăji la comentariile fără bun simt. Toti iti citesc reteta/blogul. Eu sunt multumit ca altii înaintea mea, ca tine, au gătit mâncarea iar eu doar mă inspir. Multumim!

Unknown spunea...

hhhm,fiecare cu parerea lui,fiecare pune in mancare ce vrea si ce are...

Unknown spunea...

hhhm,fiecare cu parerea lui,fiecare pune in mancare ce vrea si ce are...

Unknown spunea...

super

dany spunea...

buna reteta a iesit delicioasa yamiii felicitari ,e prima data cand fac cu bors de casa si pe langa leustean mai adaug si patrunjel felicitari,toate cele bune