luni, 4 octombrie 2010

Tort cu ciocolata si nutella




Ii multumesc din nou minunatei Laura Sava pentru acest tort delicios ... a placut tuturor !!! MULTUMESC LAURA !!!

Asadar, Bunu a implinit niscaiva anisori :D, asa ca evenimentul a trebuit marcat de o dulcegarie, ca altfel nu se putea. Am ales reteta asta si nu regret nicio clipa. Eu n-am gustat, ca nu ma lasa mama :D, dar faptul ca toata lumea a mancat tot din farfurie, spune ceva ...


Rezept:(:P)

4 oua
200 g Nutella
1 plic zahar vanilat
80 g faina
1 praf de copt
80 g piscoturi
80 g nuca macinata (eu am pus alune nesarate, pentru ca mi-a fost lene sa sparg nuci :P)
300 ml frisca
300 g ciocolata alba
250 g unt moale
4 linguri jeleu de zmeura (n-am gasit, am luat gem de capsuni ...)
4 linguri gem de visine (exclus! era atat de putin, ca am pus tot borcanelul :D)
ornamente (fulgi, chestii ..)


* incalzim cuptorul la 180 gr
* separam albusurile de galbenusuri
* facem o crema din Nutella topita la MO + galbenusuri + zaharul vanilat
* batem albusurile spuma si le incorporam in crema
* adaugam faina amestecata cu praful de copt
* faramitam piscoturile si le amestecam cu nucile macinate - apoi le adaugam la compozitie
* batem spuma 150 ml frisca si o adaugam si pe ea la compozitie
* din compozitia rezultata, coacem 4 foi in tava de tort sau in alta tava, asa cum am facut eu
[stiu, la faza asta v-ati tras doua palme ... dar nu e vina mea !!!!Asa e reteta!!! :))]

Crema:
* topim ciocolata pe baie de aburi si o amestecam cu 150 ml frisca nebatuta
* batem amestecul timp de 3 minute
* adaugam treptat jeleul si apoi untul

Asamblare:
# primul blat se unge cu gem de visine
# al doilea si al treilea se ung cu cate 4 linguri de crema
# ultimul se acopera cu crema si se orneaza cu ce avem (fulgi, streussel ...)

Eu l-am imbracat in frisca de jur imprejur si apoi l-am decorat dupa cum m-a taiat capul. Am facut tandafiri din caramele Sugus, pentru care ii sunt recunoscatoare Geaninutei si ... cam atat ...
A fost delicios, si-au dat cuvantul toti cei care l-au gustat!:D

4 comentarii:

Laura spunea...

Wow, Ada draga, ce tort minunat ai faurit!!!!!!!!! :)
La multi, multi ani sarbatoritului!

Ma bucur nespus de mult ca l-ai ales, e intr-adevar un tort foarte gustos. Te pup pentru surpriza :P

Ada spunea...

Laura, chiar daca poate nu ti-am spus niciodata, esti deja de mult in topul preferintelor mele. Motiv pentru care am ales sa pun si bannerul aici - lumea TREBUIE sa te cunoasca :)
Iti multumesc pentru retetele minunate si te rog sa nu te opresti ... iar tortul a fost tare apreciat !!! Mai am unul in gand, cel aniversar, insa nu pot dezvalui nimic inca :D

felis spunea...

Arata delicios tortul... si foarte frumos ornat...

geaninutza spunea...

cred ca-l incerc pentru ziua Mirunei