duminică, 21 noiembrie 2010

Spanac taranesc

Pentru ca era plina piata de mormane verzi, n-am rezistat si am cumparat un kilogram de spanac. Pe care l-am pregatit asa cum m-a invatat mama Ica, de care mi-e doooooor de mor ...
Asadar, in cinstea ei, spanac taranesc cu poze pas cu pas !

Am rupt frunzele sanatoase si frumoase, si le-am spalat in ... 3-4 ape (era plin de praf, ramanea nisip in chiuveta :D)
Am umplut apoi o oala de 9 litri (!!!) cu ele, am adaugat apa rece si sare si l-am pus la fiert.
Dupa vreo 15 minute, am strecurat fiertura si m-am ales cu o manuta de spanac :))) pe care m-am apucat sa-l pregatesc.
Intr-o craticioara am pus 4 cepe la inmuiat (nu calit!!!) - cand ceapa devine translucida, e gata!
Am tocat marunt spanacul ...
Si l-am pus peste ceapa. Le-am perpelit usor in ulei (la foc mic, sa nu se arda deloc!)
Si am adaugat o ceasca de lapte
Am lasat sa dea 2-3 clocote, si am mai adaugat una :D - amestecam incet dar des -
Usturoiul il presam (zdrobim) bine cu cutitul :))
apoi il tocam marunt
si cand spanacul e aproape gata, condimentam cu sare si piper si adaugam si usturoiul; mai lasam 2-3 minute si e gata. Daca doriti, puteti presara o lingurita de faina, apoi amestecati rapid. Dar numai daca e neaparat necesar, da ??
POFTA BUNA TUTUROR !!! Si multumesc mama Ica :) !

Niciun comentariu: