vineri, 23 septembrie 2011

Prajitura "FANTA"




Ingrediente


6 oua
6 linguri faina
6 linguri zahar + 2 plicuri zahar vanilat
2 linguri ulei
2 plicuri budinca Dr. Oetker
1 litru Fanta
9 linguri zahar

* albusurile se bat spuma cu cele 6 linguri de zahar + zaharul vanilat


* galbenusurile se amesteca cu cele 2 linguri de ulei si se pun in spuma de albusuri, amestecand usor, de jos in sus, cu un tel




* se adauga cele 6 linguri de faina, cernuta in prealabil, si se amesteca in acelasi mod




* tava se tapeteaza cu hartie de copt
* compozitia se toarna in ea, si se da la cuptor timp de 30 de minute, la 180 gr C (pana se rumeneste frumos, iar pe scobitoare nu se mai lipeste nimic)



* blatul se lasa la racit si se insiropeaza dupa preferinta cu Fanta



In timp ce blatul sta la racit, preparam budinca:
# intr-o craticioara se pun la fiert 700 ml Fanta + cele 9 linguri de zahar



# praful de budinca se dizolva cu putina Fanta si se adauga in momentul in care sucul fierbe





# cand se intareste, se ia de pe foc, se lasa cateva minute la racit si se intinde peste prajitura
# se poate orna cu frisca ... eu n-am s-o fac :P





NOTA: dupa ce sta la frigider, budinca devine gelatinoasa, racoroasa si bunaaaa, iar blatul, care aseara era umed rau, azi a fost perfect!! Racoritoare si buna, perfecta pentru vara (stiu, am ratat-o iar :)))
Daca aveti un sot ciocolatos, veti auzi probabil ca si mine, intrebarea CE E ASTA ???
Dar chiar si asa, cu comentarii rautacioase de-a dreptul (i-a zis "acritura" in loc de prajitura :)), a papat deja o portie consistenta ...

Deci ... curaj!
Mama Kale, ti-o dedic tie, cu toata dragostea! :X

Pentru aceasta reteta(si inca multe altele !) ii multumesc scumpei mele Zorina, de care mi-e tare dor ...

3 comentarii:

sarah spunea...

am facut-o si eu odata dar cu suc natural de portocale.foarte fan arata.week-end placut!

Ada spunea...

Multumesc Sarah !!! Cred ca e muuult mai buna cu suc natural! Am sa incer si eu!!! Multumesc de sugestie! :)

geaninutza spunea...

arata foarte bine
am si eu reteta asta dar intre blat si budinca de fanta se pune branza