duminică, 31 mai 2009

PRAJITURA FINA CU MERE SI BEZEA








Reteta pentru care o pup pe "doamna Dana" (a lu' domnu' Nelu :D) din toata inima mea. Doamna, esti o minunata!!! Ma bucur ca te-am cunoscut !!!

Aluat nisipos:

300 g faina
140 g zahar
5 galbenusuri
1 pachet margarina Unirea
1 plic praf de copt
4-5 linguri de lapte sau 2 linguri de smantana

- am topit la microunde margarina, pana la consistenta smantanii, nu apoasa
- am mixat-o usor si am adaugat apoi pe rand galbenusurile, zaharul, jumatate din faina amestecata cu praful de copt, laptele si restul de faina
- pentru ca am obtinut un aluat spumos, l-am intins cu o lingura umeda in tava mare de prajituri
- l-am dat la cuptor pentru cateva minute, sa faca o crusta, apoi am intins merele* peste el si am dat din nou la cuptor, la 180 gr pentru 25 min (dar se incearca cu scobitoarea!)

*Merele, cam un kg, le-am curatat de coaja, le-am dat pe razatoare si le-am calit cu zahar, zahar vanilat si putin rom.
Le-am pus peste aluat cu tot cu zeama ... un vis ....

Am batut spuma cele 5 albusuri ramase, cu niste zahar, vreo 6-7 linguri.
Cand am crezut ca mai dureaza vreo 10 min prajitura, am intins bezeaua peste mere si am dat inapoi la cuptor pana s-a facut maronie.

E bunaaaaaaa, de am uitat de orice cura :))))

Niciun comentariu: