vineri, 4 septembrie 2009

COZONAC LA MP

Din ciclul " Vene taiate" va prezint astazi episodul 2 ...:))))







Reteta ii apartine Laurei Laurentiu si este de nota 10, asa cum sunt toate retetelei ei :X
Multumesc Laura!

* recunosc ca am facut ceva modificari ... unele la umplutura, ca asa se cere ;) iar altele la framantat/dospit, ca asa a vrut masina mea de paine. Insa rezultatul e superb!
-------------------------------------------------------------------------------------

500 g faina
180 ml lapte
100 g zahar
3 galbenusuri
1 ou intreg
100 g unt topit
un praf de sare
7 g drojdie uscata
1 zahar vanilat
arome (vanilie, coaja de lamaie)

# laptele, zaharul, zaharul vanilat si coaja de lamaie se dau intr-un clocot, apoi se racesc la temperatura camerei
# galbenusurile se bat cu un praf de sare
# oul intreg se bate si el putin
# untul se topeste si se aduce la temperatura camerei
# punem toate lichidele (laptele, oul, galbenusurile, untul topit) in cuva masinii de paine


# adaugam faina si avem grija sa acoperim tot lichidul cu ea


# punem si drojdia, fara ca aceasta sa atinga lichid


# selectam programul de framantare - aici eu am optat pentru varianta DOUGH, care dureaza o ora si 30 de min, si care presupune toata munca aia urata, din cauza careia nu-mi ieseau mie cozonacii :))) .. acum ... apas pe START si gata :D


# dupa o ora jumate, am primit cel mai frumos aluat ... ia uitati ce minune ...




# scoatem aluatul si il impartim; eu l-am impartit doar in 2 parti (e primul cozonac, n-am crezut in el :">)

# intindem o parte frumos, pe tava, nu pe blat, ca asa se cade ;) si o umplem cu nuca amestecata cu cacao, zahar si lapte .. la ochi :D



# rulam frumos si procedam la fel si cu a doua bucata de aluat; obtinem deci 2 suluri ..



# pe care le impletim frumos ...


# asezam minunea in tava tapetata cu hartie de copt si o lasam sa se odihneasca 15-30 min


# batem un ou si pensulim cozonacelul cu el


# presaram ceva zahar tos si dam la cuptorul preincalzit la 200 gr, pentru 10 min


# dupa 10 min acoperim cu folie alu daca e rumenit destul si reducem temperatura la 180 gr; la mine arata asa:



# acoperit il lasam sa se coaca 50 de min, la 180 gr ... dupa 50 de min, scobitoarea mea a iesit perfecta ;) ... Doamna Laura, sunteti o comoara :X:X:X
Si asa arata grasul meu:







revin cu sectiune cand se raceste ...

7 comentarii:

Leo spunea...

Doamneee... de mult timp ma luptam cu dorinta de a-mi lua masina de faut paine. Acum cred ca argumentul e prea puternic pentru vointa mea !
Felicitari, arata fooooaaaarte bine ! :D

Ada spunea...

Intr-adevar, masina de paine isi merita toti banii!!! Pe mine m-a convins !
Le multumesc prietenelor mele, care mi-au facut cadou de ziua mea acasta minune !!!

lauralaurentiu spunea...

Foarte fain, Ada, sa va fie de bine! A crescut minunat, arata frumos cum nu se poate! Asa e ca e tare fain aluatul?

Ada spunea...

E splendid !!! Mofturosul de barbat al meu, zice ca-i mai trebuie ceva zahar ... am zis ca el, dar n-am sa mai pun :D ca e suficient! Si micuta a papat cu o pofta de nedescris ... i-o fi fost dor :X
Ramane cu siguranta aluatul meu de cozonac! Multumesc !!!!

Anonim spunea...

Am si eu o intrebare...de om nu prea inteligent :)) ce se intimpla cu gheara care amesteca aluatul, cind piinea se coace ?..ramine in piine ?...s-au se scoate dupa ce e framintata piinea ?

Ada spunea...

Lamela aceea ramane la locul ei intotdeauna. Ma chinui mereu sa o scot la spalare :((((
Dar am citit pe Culinar, ca unora dintre fete le ramane in paine ... unele masine se livreaza cu o "scula" de scos minunea aia ... eu inca nu m-am lovit de chestia asta si sincer, nici nu m-ar deranja. O scot si gata daca ramane !:D

Dana spunea...

Draga mea,am facut si eu cozonacul dar nu impletit,am facut doi cozonaci din ingredientele date de tine,arata super,abia astept sa-l gust maine.Te pup