duminică, 31 mai 2009

CIORBA DE MIEL




INGREDIENTE:

de la miel: capul, gatul, coada si ceva coaste cu carne
3 morcovi
1 radacina de patrunjel
1 radacina de pastarnac
1 ceapa
1/2 radacina de telina
2 linguri orez
leustean si patrunjel verde
tarhon verde sau acru
bors pentru acrit
1 ou si 3 linguri de smantana pentru dres

- carnea am spalat-o bine si am lasat-o in apa rece de seara pana dimineata
- am clatit-o bine si am fiert-o in oala sub presiune
- legumele le-am curatat, spalat, taiat si calit usor in ulei
- am completat cu apa rece si am lasat sa fiarba la foc mic
- cand carnea a fost fiarta, am scos toate oasele si am pus doar carnea in oala in care am fiert legumele
- am adaugat si orezul si am lasat sa mai fiarba impreuna inca 15-20 min la foc mic
- borsul proaspat l-am fiert separat si apoi l-am pus in ciorba, lasand sa mai dea un clocot
- am taiat marunt tarhonul (acru in cazul meu) si l-am pus in ciorba
- am potrivit gustul de sare si am adaugat verdeata (in afara de leustean) tocata marunt
- am stins focul si am lasat ciorba sa se "hodine" acoperita vreo 10-15 min
- am facut dresatura din galbenusul oului si smantana si am pus-o in ciorba
- am presarat leusteanul proaspat si deja de aici stiti cu totii ce a urmat .... #-o

Niciun comentariu: