luni, 9 ianuarie 2012

Tort Snickers 2


reteta in varianta originala, de la TamElvis Vararu

Pentru blat am batut spuma albusurile cu zaharul, iar separat am amestecat nuca, faina si praful de copt. Amestecul de prafuri l-am incorporat in albusuri cu ajutorul telului, am turnat in tava de tort si am copt la 180 gr, timp de ~ 15-20 min (imi pare rau ca nu mai stiu exact cat timp, dar aveam atatea de facut atunci incat ... am uitat sa notez :( )
Se taie rece (dar asta stiti deja ;) )

Crema:
- am inceput cu galbenusurile pe care le-am amestecat cu 10 linguri de zahar pudra, cu ajutorul unei linguri de lemn
- am caramelizat apoi alte 10 linguri de zahar tos, am adaugat 200g nuca taiata marunt si imediat am adaugat si untul taiat cubulete
- am amestecat bine, am adaugat galbenusurile si am lasat la foc mic, amestecand mereu, pana cand amestecul a inceput sa se ingroase si sa capete consistenta unei viitoare creme :) - asta inseamna vreo 2-3 clocote usoare :)
Evident, in tot acest timp, eu m-am apnicat teribil, regretam ca am ales aceasta prajitura, imi rodeam unghiile ...
Cand am crezut eu ca e ok, am luat-o de pe foc si am dus-o in balcon unde e rece si bine si ... am uitat de ea, ca aveam treaba. Dupa cateva ore (2-3) era mortala, iar gustul ... sublim ...

Si blatul , si crema sunt ... senzationale !!! Mi-a placut la nebunie crema, a reusit sa ma dea pe spate la propriu si la figurat:)
INSA ... nu va recomand sa-l faceti TORT, ci prajitura, pentru ca la tort portiile sunt inevitabil foarte mari si ... greu de mancat. A fost prima oara in viata mea cand am lasat jumatate de felie in farfurie. A fost mult prea dulce pentru asa portie mare! Il repet, dar ca si prajitura, cu MAAAAAAAAAAAAAAARE drag !!!!

!!! Nu va panicati in timp ce preparati crema, ea se va intari suficient si va deveni cea mai delicioasa crema caramel din univers, dupa ce s eva raci :)

NOTA: nu am pus ciocialata rasa nicaieri si l-am imbracat in Nutella, pentru ca sarbatoritul e facut din Nutella :)) ii curge si pe vene, si pe nas ... ;)

Niciun comentariu: