duminică, 9 august 2009

PRAJITURA CU MAC



Inainte de a pune reteta, va spun ca e delicioasa prajiturica asta si ca se pastreaza la frigider PERFECT chiar si o saptamana!!! Dar asta numai in cazul in care ramane ... :)))

Reteta o am de la cumnatul meu, Mircea, si recunosc cu mana pe inima ca el o face mult mai buna ... dar ma specializez eu ;)

BLAT:
8 albusuri
250 g zahar
100 g mac
100 g cocos
2 linguri faina

CREMA:
8 galbenusuri
200 g zahar
3 linguri faina
200 ml lapte
3 plicuri zahar vanilat
2 pachete unt
+
4-5 pachete biscuiti Picnic de vanilie

*** blatul se coace in tava de la cuptor***


- se bat albusurile cu zaharul
- se adauga faina, macul si cocosul si se incorporeaza usor, amestecand de jos in sus
- tava se unge cu pasta magica (1 lingurita ulei+1 lingurita faina+1 lingurita margarina)
- se coace la foc mic

- pentru crema frecam mai intai galbenusurile cu zaharul
- adaugam restul ingredientelor, mai putin untul, si le fierbem impreuna la foc mic, pana se ingroasa
- se lasa la racit (racorit - pana ajunge la temperatura camerei)si se adauga cele 2 pachete de unt frecate in prealabil pentru a scoate apa din ele
- se amesteca totul bine pana se omogenizeaza

- peste blat se intinde toata crema si se niveleaza frumos cu lama unui cutit
- intr-un castronel punem putin lapte caldut (eu am pus si o fiola de esenta de vanilie) in care scufundam scurt cate un biscuit si il punem peste crema
- aliniem frumos biscuitii apoi taiem prajitura printre ei - fiecare bucata de prajitura va fi delimitata de un biscuit
- lasam la frigider 1-2 ore, apoi putem papa

8 comentarii:

Lacrima spunea...

frumoasa prajiturica...doar in vin macul sa nu-l pui :))

salutari dulci dintr-o lume culinara aventuroasa :)

Anonim spunea...

arata fantastic!si ador macul in prajituri dar nu puteti posta si modul de preparare?

Anonim spunea...

buna imi place prajitura cum arata dar reteta nu o puneti sus va rog frumos

Amalia spunea...

Foarte buna prajitura eu o cunosc sub denumirea de "Tosca".

Anonim spunea...

Apetisanta!

geany spunea...

mmm... vreau si eu prajitura, arata delicios de bine. Te invit pe blogul meu geany's fashion pentru a-ti ridica premiul.Pupici.

Liege Arte em Fios spunea...

Prato delicioso!!!

Anonim spunea...

sunteţi o femeie frumoasă şi sensibilă,mi-ar plăcea să am o asemenea prietenă.cât despre reţete...delicioase...