miercuri, 23 decembrie 2009

SARMALE DE POVESTE





1-2 verze murate
1,500 kg carne tocata
4 linguri orez
2 oase de vita afumate (sira spinarii cu carne)
2 cepe
1 rosie
2 linguri pline bulion
Maggi Secretul Gustului
sare, piper
piper boabe
cimbru
moare de la varza
apa

# am calit ceapa tocata marunt, impreuna cu orezul si cu rosia decojita si taiata cubulete
# am taiat o mana buna de carnita afumata de pe oase, in bucatele miiiici, si le-am pus in tigaie
# am condimentat cu Maggi, cu sare si piper, dupa gustul meu
# am adaugat bulionul + o jumatate cescuta apa si am calit la foc mic
# am racit si apoi am adaugat la carne
# am mai pus verdeturi (patrunjel si marar) si cimbru uscat
# intr-o oala incapatoare am pus un strat de varza tocata
# am taiat carnea afumata ramasa, cu os cu tot, in bucati mici si am asezat jumatate din ele peste varza tocata
# am presarat boabe de piper si cimbru si am inceput sa fac sarmalutele, asezandu-le in oala frumos, una langa alta
# cand am format un rand, am pus restul de afumatura, piper, cimbru ...
# dupa ce am asezat toate sarmalutele, am pus niste sorice :D pentru amatori, un strat gros de varza tocata si am sigilat totul cu 3 foi maaari de varza (asta e un secret care face ca sarmalele sa fiarba in lumea lor, fara sa lase sa iasa nimic e acolo. Secretul asta l-am aflat de la bucataresele mele preferate Nutica si Maricica, pe care le pup si carora le multumesc!!!)

... cam asta ar fi ... se servesc cu mamaliga, smantana si ... dor ... de Moldovioara mea ...

6 comentarii:

Ginette spunea...

am venit si eu la o sarmaluta ..mmmm....
Sarbatori fericite !!!

Sa va fie casa, casa
Cu bucate noi pe masa
Mos Craciun cu sacul plin,
Drumu'n viata cat mai lin,
Bogatie cata vreti,
Sanatate pentru toti,
Iar la anul care vine
Sa va fie si mai bine.
LA MULTI ANI !!

Sorin spunea...

Succes si multe bucurii de sarbatori!

Miha spunea...

Craciun fericit! Sanatate, multe impliniri si dragoste!

Ada spunea...

La multi ani si voua si sa aveti Sarbatori linistite si fericite!

Anonim spunea...

M-ai dat gata cu sarmalele astea! Cele mai bune sarmale pe care le-am văzut în poze! Şi ceva îmi spune că erau şi gustoase, nu numai arătoase! ... :)

Anonim spunea...

M-ai dat gata cu sarmalele astea! Cele mai bune sarmale pe care le-am văzut în poze! Şi ceva îmi spune că erau şi gustoase, nu numai arătoase! ... :)