miercuri, 2 noiembrie 2011

Cum punem noi varza la murat

Asa arata ultima varza de anul trecut, pe care am papat-o acum! Si pentru ca am fost atat de mandri de rezultat, am zis sa facem niste poze pas cu pas, cu toata aceasta operatiune.
Operatiune pe care la noi, o face Sorin. Eu am participat anul asta doar in calitate de foto-reporter :))

- se alege asadar din piata ... varza frumoasa, nici lovita, nici indesata, nici ravasita ... cum e mai buna
- se goleste butoiul care a stat 24 de ore cu apa curata in el ...
- si se aseaza un pat de cimbru, marar si hrean ...
- FARA sa va apucati sa scobiti cotoarele, sa puneti sare sau sa mai faceti cine stie ce alte bazdaganii ... luati fiecare varza in mana, ii curatati frunzele murdare sau vestejite si o puneti in butoi asa cum e



- procedati la fel, lasand spatiul din mijloc gol, pentru a putea tubul ... pana ajungeti la jumatatea butoiului; acum e momentul sa puneti o varza rosie si sa asezati furtunul care culmea, nu este pentru celebrul "suflat" al verzei, ci pentru a ne ajuta sa scoatem zeama (moarea) la iarna
- mai aruncam cateva fasii de hrean si continuam cu varza pana ajungem sus; noi am pus 15 verze, ne ajung cu varf si-ndesat, mai si dam din ele :)
- acoperim cu inca un strat de cimbru si marar
 - le asezam bine ...

 - punem crucea de lemn care va tine varza jos si de aici urmeaza partea a doua, care a avut loc in pivnita, unde eu am fost de 3 ori in ultimii 10 ani, deci ... pot doar sa va spun ce mi-a povestit Sorin :) Si il cred pe cuvant!
- a facut o saramura cu apa rece: la 10 litri de apa (o galeata) se pun 11 linguri de sare mare
- i-au trebuit 4 galeti preparate, adica amestecate pana cand sarea s-a dizolvat complet

 - peste crucea de lemn, a asezat apoi acest bolovan, pe care si l-a adus acum cativa ani, special pentru varza, dintr-un rau :)
- a pus pe gura butoiului folie transparenta, muuuuuuuuuulta, ca sa sigileze foarte bine, si a blocat-o cu o juma' de rola de scotch :))) ! In mod sigur, niciun fir de aer nu mai poate intra sau iesi de acolo :))
- a infiletat capacul butoiului, i-a mai tras o tura de scoth si acestuia si ... de aici lucreaza natura :D
- pana la Craciun, nimeni nu mai umbla la butoi!  Am scapat de "suflatul" verzei, de gaurirea fiecareia in parte, de turnat sare ...
- dupa fiecare atac la varza :), se recomanda sigilarea cu o alta folie
- va spun cu mana pe inima, ca e PERFECTA !

Sa aveti pofta si spor la umplut butoaie!

5 comentarii:

DiaMar bucataria galbena spunea...

Ce pofta mi-ai facut cu povestea ta despre varza.La noi din motive de sanatate (ale copilei )nu punem varza.Ei ii place varza indiferent cum este pregatita.Pupici!

Ana Maria spunea...

Am primit premiul! Multumesc! Am scris o postare pe blog despre asta.
Ma duc sambata sa cumpar VARZA ca inca nu am pus nimic iar reteta ta mi se pare foarte buna! PUPICI

masaj erotic Bacau spunea...

buna idee cu sigilatul,felicitari si multumim de sfaturi!asteptam si alte idei!

Unknown spunea...

dar varza nu fermenteaza si atunci sau inpinge folia sau capacul sau iese apa afara?? nu stiu ce sa zic orice leguma fementeaza alfel nu acreste

Unknown spunea...

eu stiu ca varza fermenteaza si daca sigilam prea tare ceva neplacut se va intimpla cu apa iese afara.