vineri, 4 septembrie 2009

CEAFA DE PORC CU SOS TIGANESC





Denumirea originala era "cotlet tiganesc", dar pentru ca eu am folosit ceafa, nu-i puteam spune cotlet :)))
Reteta asta minunata, absoluta si dementiala, ii apartine lui Edith Francu. Iti multumesc Edith pentru asta si pentru restul de 40000000.... de retete pe care m-ai facut sa le copiez de pe blogul tau!
Esti o talentata, te felicit pentru tot ce faci! S sa fii sigura ca iti voi mai calca pragul!

Asadar:
2 felii ceafa de porc
1 felie de burta (era in acelasi pachet in congelator ... n-aveam s-o arunc :))))
2 cepe
1 lingura faina
2-3 ;nguri bulion
1 ardei gras
50 ml vin alb
250 ml supa
80 g sunca sau kaizer (eu n-am avut)
1 castravete murat (nici de-asta n-am avut)
2-3 catei usturoi
sare, piper, boia

# carnea se condimenteaza si se da la cuptor pana e aproape gata


# ceapa se toaca marunt si se pune la calit


# cand devine sticloasa, adaugam faina


# adaugam ardeiul taiat feliute si sosul de rosii (eu l-am uitat, l-am pus mai tarziu:D)


# stingem cu vinul, lasam sa se evapore si adaugam supa



# daca ati uitat de bulion .. acum e momentul :D Nu uitati sa adaugati si ceva sare, dar nu multa, face rau ;)


# lasam sa fiarba 5 min, amestecand din cand in cand .. ii cam place sa se prinda :)


# adaugam usturoiul zdrobit si mai lasam 2-3 minute


# scoatem carnita din cuptor si mai luam din grasime daca e prea multa ... la mine arata asa, deci am aruncat jumatate din grasime :D


# turnam sosul peste ea ...

... si mai dam la cuptor pentru 10 min ...

La mine s-a terminat aici, dar reteta originala spune ca dupa 10 min scoatem tava si adaugam fasii de sunca si castravete murat, apoi mai dam 10 min la cuptor. Insa eu n-am avut, asa ca rezultatul este ....




4 comentarii:

Unknown spunea...

Reteta este absolut dementiala si periculoasa pentru ca nu te poti opri din mancat. :)

Alex Berbecar spunea...

vad in 10 min ce iese :p

Alex Berbecar spunea...

dar ar trebui sa scrii si temperatura pentru gatit, ca timpul difera in functie de temperatura :)

Unknown spunea...

Ff buna mai vreau retete mircea_7000@yahoo.com