vineri, 16 octombrie 2009

Ardei copti la borcan







6 kg ardei kapia
6 kg ardei gras
- se coc si se pun intr-un vas cu capac
- presaram ceva sare pe ei si ii lasam 1-2 ore sa se linisteasca
- scurgem zeama lasata, o strecuram si o amestecam cu 2 plicru de conservant sau 2 aspirine
- curatam ardeii de pielita, cotoare si samburi, si ii punem intr-o sita, pentru ca vor mai lasa zeama (pe care o amestecam la final cu prima
- asezam ardeii fashii in borcane curate si completam cu zeama preparata
- punem capacele si le trimitem la pivnita
- pofta buna ;)





7 comentarii:

lorenabr spunea...

Mama, ce pofta imi faci acuma!!!!! Super blog!

VertAnge spunea...

Te pregatesti de iarna, nu gluma...:)
Ardeii copti la borcan sunt "acritura" mea favorita.

Ada spunea...

Multumesc mult fetelor!!! Si noua ne plac foarte mult, de-aia ii fac in fiecare an. Urmeaza si alte episoade din seria tomnaticelor, asa ca va astept pe aici in continuare!

Noe spunea...

aaaah, cat de mult imi plac astia!
trebuie sa va fac o vizita mai incolo, prin decembrie :-D

Tasha spunea...

Mmmm!!!!si mie im i plac foarte tare!pun in congelator in pungi.dar uite ca voi incerca si asa...mai ales ca uneori nu prewa mai am loc in congelator pentru ca mai pun si pungi cu vinete...apropos,vinetele cum le conservezi?

Ada spunea...

Noe draga, te astept cu bratele deschise, iar in fiecare palma, voi strange suav dar cu simt de raspundere, cate un borcan de ardei :)))

Tasha, vinetele le tin la congelator, dar am o prietena care le pune la borcan, daca vrei, pot face rost de reteta ;)
Iar pt anul viitor, si eu mi-am propus sa incerc ardei la punguta :D

Anonim spunea...

Vinete la borcan(pentru cine intereseaza): se coc vinetele, se curata si se pun la scurs de pe o zi pe alta (eu le pun in frigider, in sprecuratoare, dar daca e rece, se poate si in pivnita). A doua zi, se toaca marunt cu un instrument inoxidabil (cutit pentru vinete din sticla e f bun, dar merge si un cutit normal, ideea e sa fie de inox, astfel vinetele se inegresc), se pun in borcane, iar deasupra se pune o aspirina maruntita (anul asta nu am pus, vad eu cum o sta) si 1-2 linguri de ulei fierbinte (sa sfaraie cand il torni). Pui capacele la borcane sau le legi cu ceolofan si le dai la dunst pentru cel putin 1/2 ore de cand a inceput sa fiarba apa. Anu trecut am pus prima data si ne-au placut enorm, parca atunci le-am copt, nu ca cele din congelator care capata gust. Spor la munca!