vineri, 25 septembrie 2009

Ciorba de perisoare



- am taiat marunt si am calit zarzavaturile: o ceapa, 2 morcovi, o radacina de patrunjel, 1/2 telina, un pastarnac
- cand s-au inmuiat, am pus apa (cat de multa ciorba vrem sa iasa)
- am adaugat delikat si am lasat sa fiarba legumele
- cand sunt fierte, adaugam 2 linguri pline de bulion si dam un clocot
- separat se fierbe jumatate de litru de bors proaspat si se adauga in ciorba dupa bulion
- mai lasam sa dea un clocot si punem *perisoarele*
- punem capacul si lasam sa fiarba la foc mic pana cand perisoarele sunt fierte
- un ou se bate bine si se subtiaza cu zeama fierbinte - se adauga la ciorba la final
- se stinge focul si se adauga o mana plina de leustean si patrunjel
- se lasa acoperita sa se odihneasca
- se servest cu smantana si ardei iute ... eu am papat fara nik, dar pe cuvantul meu ca e delicioasa!!!!

NOTA: nu mai calim nimic, ca nu trebuie ... ciorba iese muuuuuuuult mai delicioasa daca punem apa la fiert cu putina sare si in ea adaugam legumele taiate marunt ...

*perisoarele*

500 g carne tocata
o ceapa calita
2 linguri de orez
delikat
patrunjel tocat
1 ou
daca este necesar se poate adauga o felie de paine inmuiata in apa - la mine n-a fost necesar

- se amesteca totul bine si se formeaza bilute de marime aproximativ egala

2 comentarii:

Ninulescu spunea...

vai ce buna este cu ardei iute si cu smintina, mie imi place jumate ciorba jumate smintina dar nici eu acu nu mai folosesc ca sint prea durduliu :)..daca imi iase varianta cu regimul de slabire mi-am pregatit deja o plasuţă cu o cărămida, o s-o iau cu mine in zilele cind bate vintul si trebuie totusi sa ies din casa :)

Irina (Bucataria Irinei) spunea...

Foarte buna ciorba. CAm asa o fac si eu. LA fiert mai pun si un os afumat sa dea gust.