joi, 3 ianuarie 2008

CIORBA DE FASOLE VERDE



2 borcane fasole
6 morcovi potriviti
2 rosii
1/4 telina mare
1 ardei gras
1 ceapa
1 lingura faina
1 lingura bulion
ulei
sare
otet
vegeta
cimbru
verdeturi de care aveti (marar si patrunjel)

- am curatat legumele si le-am taiat cubulete (doar 3 morcovi, restul i-am taiat bucati mai mari si feliute)
- am pus fasolea la scurs si rosiile la oparit
- am pus o lingura de ulei intr-o oala, am pus morcovii si telina, i-am invartit de 2 ori si am acoperit cu apa (cat vreti de multa)
- am scos rosiile de la oparit, le-am "despielitzat" si le-am taiat cubulete
- apoi am adaugat in oala ceapa si ardeiul
- apoi fasolea si am pus cimbru (la gust)
- punem rosiile si lasam sa fiarba la foc potrivit
- in timp ce ciorba fierbe, facem rantasul
- intr-o olicica punem o lingura de ulei si una de faina
- le amestecam bine impreuna, luam de pe foc si adaugam o lingura de bulion
- omogenizam si diluam cu apa rece
- punem din nou pe foc si amestecam mereu pana se ingroasa
- se lasa deoparte pana cand va fi folosit
- cand fasolea si morcovii sunt fierte, adaugam rantasul amestecat in prealabil cu putina zeama fierbinte
- punem sare, vegeta si otet la gust
- mai dam un clocot si punem verdeata
- stingem focul, punem capacul si lasam sa se odihneasca 10-15 minute

Niciun comentariu: