marți, 24 martie 2009

SAVARINE

Reteta o am din "Indrumari practice pentru tinerele gospodine" a Elenei Herovanu si o dedic 100% Geaninutzei :)





6 oua
6 linguri zahar
6 linguri pesmet
o lingura rasa faina

SIROP:
1 cana apa
1 cana  zahar
1/2 baton vanilie (eu am pus un plic de vanilie de Bourbon :P)
esenta rom

* gem (3/4 borcan gem de zmeura am folosit eu)
* frisca ( 1 plic de Desert cu gust de frisca dr oetker preparat cu 150 ml lapte)

- galbenusurile se freaca cu zaharul pana obtinem o crema spumoasa
- se adauga pesmetul fin cernut, apoi faina si albusurile batute spuma
- turnam in formele unse cu pasta magica :D ( 1lgt margarina + 1 lgt ulei + 1 lgt faina)
- formele le umplem cam 3/4
- preparam pe foc siropul eu am mai facut o jumatate de portie!!!), fara sa punem romul
- stingem focul, adaugam romul si acoperim cateva minute
- scoatem savarinele fierbinti din forma si le asezam intr-o tava
- turnam siropul peste ele si lasam sa se raceasca (eu am tot inclinat vasul si am adunat siropul, pe care l-am pus din nou pe savarine)
- am taiat capacel, am uns cu gem, am pus cu spritzul frisca si am asezat capacelul
- am onat tot cu frisca si gem

* exceptand faptul ca am pus din greseaza 2 linguri de gris in loc de pesmet =)) (nu s-a simtit deloc), totul a iesit PERFECT!!!! Ma pup pentru aceasta reusita de o mie de ori!

11 comentarii:

Unknown spunea...

Ce sa zic Ada, ca imi lasa gura apa. Le faci pe toate cu un aspect foarte placut si asta conteaza mult.

Ada spunea...

Multumesc !!! Ce sa zic .. mi s-a mai spus ca-s frumoase ... saru-mana mult, mie-mi plac ca-s gustoase, dar ... voi nu stiti asta :P

Momo spunea...

ada,iar ai bucatarit ceva dulce?felicitari,arata minunat!

Ada spunea...

Multumesc Alison, am gasit o reteta usoara si n-am rezistat :D

Ioana spunea...

Super arata! Trebuie sa le incerc si eu!

lauralaurentiu spunea...

Felicitari pentru savarine, dar si pentru blog, care este foarte reusit, te astepata un premiu la mine!

Ada spunea...

Va multumesc din suflet pentru aprecieri si vi le recomand din inima!
Ma scuzati va ror acum, fug sa-mi iau premiul :D!

Unknown spunea...

Adaaa!!! Am facut svarine dupa reteta ta si nici nu am apucat sa le pozez ca au disparut rapid de pe platou. Absolut delicioase...

Ghiocel07 spunea...

Arata foarte bine si cred ca sunt si foarte bune. Treaba cu pasta magica nu am mai auzit-o, cred ca este practic. Chiar ma intrebam cum ung si tapetez formele astea mici. Multumesc pentru idee.

Anonim spunea...

Draga mea, le-am facut si eu.sotul meu si acum " e cazut pe spate"
:-)

Dana

Ada spunea...

:)))