joi, 20 octombrie 2011

Placinta cu mere - DE POST -











Reteta de la buna mea prietena Teo, o moldoveanca de nota 10 !!!! :)

- 12 linguri zahar si 12 linguri apa clocotita se amesteca pana se dizolva zaharul
- se adauga 7 linguri ulei, 1 praf de copt si faina cat cuprinde (la mine au intrat 640 gr, ca sa va faceti o idee ;) )
- se amesteca toate si se framanta bine
- se imparte in doua, se fac foi - una se pune in tava tapetata, se pun merele calite cu scortisoara si zahar si acopera cu a doua foaie
- se coace la foc potrivit pana se rumeneste

14 comentarii:

retete- ina spunea...

super ti-a iesit,o zi buna

Ada spunea...

Multumesc Ina! O zi buna si tie! Pentru o prajitura de post, este nemaipomenita!! O sa fac o sectiune cu prajituri de post in curand :)

Ana Maria spunea...

Miam, miam, miam... mi-ai starnit pofta de un ceai...:)

ana maria spunea...

de mult tot caut o placinta cu mere sa ma satisfaca pe deplin! se pare ca tocmai am gasit-o, multumita tie! numai o nelamurire: cam cate mere ai folosit pentru umplutura? te intreb pt ca sunt o incepatoare intr-ale bucatariei si inca ma mai tin de gramaje, doze, dimensiuni etc....dar incerc incet incet sa mai fac si dupa cum ma taie capul...numai ca aici nu vrea sa ma taie deloc

ana maria spunea...

de mult tot caut o placinta cu mere sa ma satisfaca pe deplin! se pare ca tocmai am gasit-o, multumita tie! numai o nelamurire: cam cate mere ai folosit pentru umplutura? te intreb pt ca sunt o incepatoare intr-ale bucatariei si inca ma mai tin de gramaje, doze, dimensiuni etc....dar incerc incet incet sa mai fac si dupa cum ma taie capul...numai ca aici nu vrea sa ma taie deloc

Ada spunea...

Ca sa iasa o placinta cu mere adevarata, pune 10-12 mere potrivite (nu mici). Si ca sa iasa si mai buna, inlocuieste praful de copt cu o lingurita de bicarbonat stins. Asta daca nu vrei sa iasa pufoasa. Mie imi place mai supla :)Daca o vrei pufoasa, fa cu praf de copt si pune mai multe mere, vreo 15 :)

patty_35 spunea...

Incercam si noi azi reteta...

SARBATORI FRUMOASE SI FERICITE TUTUROR!

Roza spunea...

Buna, multumesc pt. reteta .., dar am avut probleme cu foaia , se rupea mereu , abia am reusit sa o pun in tava, din bucatele....

Anonim spunea...

Foaia se rupe foarte repede,cum sa o pun intava? Multumesc

Ada spunea...

Puneti aluatul in folie alimentara si lasati-l 10-15 min sa se odihneasca, intr-un loc cald. O fi fost prea rece aluatul :)

Anonim spunea...

nu ie o prajitura reusita,nici macar nu seamana cu ce ti-a iesit in pozacred ca mai trebuia ceva...

Ada spunea...

Chiar nu inteleg de ce n-a iesit ...

Anonim spunea...

Buna , ti-am ascultat sfatul si foile se pot intinde. Am decorat-o si eu dar dungile se rupeau cand taiam placinta , acum o fac sapatamanal (fara dungi). Multumesc mult si Sarabatori Fericite alaturi de familie ! Roza

Ada spunea...

Ma bucur ca s-a rezolvat. Sper ca si anonimul de mai sus a rezolvat problema:)
Sarbatori fericite si dvs si numai bine!