vineri, 5 noiembrie 2010

Lipie turceasca




De mult amenintasem ca o fac ... azi am reusit si ne-a placut la nebunie !!!
Se repeta des, cica merge la bere :D

Evident, reteta e de la Poca, ca multe alte retete minunate, si ii multumesc din inima pentru ea !
Chinul meu a luat sfarsit :))

Ingrediente (copy/paste):

1 pachet drojdie uscata (10 gr)
1/2 lingurita zahar
250 ml. apa calda
450 gr. faina alba
1 lingurita sare (nici rasa, nici cu varf)
2 linguri ulei de masline
2 linguri iaurt ( mai gras , sa nu fie apos)

* intr-o ceasca punem drojdia, zaharul si 6 linguri de apa - amestecam pana la omogenizare completa (fara cocoloase)
* facem o gaurica in faina cernuta intr-un castron, turnam amestecul si lasam sa dospeasca 5-10 min
* adaugam sarea, iaurtul si uleiul de masline si amestecam cu o lingura de lemn


* turnam apa, putin cate putin si amestecam in continuare
* nu trebuie pusa toata apa, si mie, ca si Pocai, mi-a mai ramas un deget :D


* framantam cu mana bine si daca aluatul e lipicios, mai adaugam putina faina (nu multa !!!)


* lasam aluatul la dospit 40-45 de minute ( eu l-am pus conform retetei :P, in cuptorul cu microunde OPRIT !!)


* facem doua foi dreptunghiulare, executam niste gaurele cu degetul si ungem cu galbenus amestecat cu lapte


* presaram chimen deasupra si dam la cuptor incins la 225 gr, pentru 15 min aproximativ



* DELICIOS !!!



Niciun comentariu: