luni, 6 aprilie 2020

Chifle cu maia




350 g faina
120 g lapte (cantarit, nu masurat)
1 ou
40 g unt moale
30 g zahar
7 g sare
285 g maia (starter, plamadeala, cum vreti sa-i ziceti)


* am amestecat toate ingredientele

* aluatul obtinut l-am frământat 10 minute la robot




* l-am lasat apoi 2 ore la odihna, acoperit cu folie, la loc ferit de curenti
* dupa doua ore arata asa:

* dupa aceste doua ore, am impartit aluatul in 12 bilute aproximativ egale, le-am rotit in podul palmei ca sa obtin o forma frumoasa, le-am asezat intr-o tava tapetata cu hatir de copt, am acoperot totul cu un prosop de bucatarie (curat!) si am lasat 15 minute sa se aseze odihneasca, ca au ametit de la invartitul sub causul palmei 😁



* am amestecat un galbenus de ou cu o lingura de lapte si am uns frumos fiecare chifla

* am presarat sare de mare


* am dat la cuptorul preincalzit la 200 ° C timp de 25 minute, apoi am redus la 160 si am lasat pana cand au fost frunos rumenite

* daca batem cu degetul pe fundul chiflei si suna a gol, inseamna ca e coapta
* scoatem din cuptor, punem chiflele intr-un lighenas, acoperim cu un servet si asteptam sa se racoreasca putin sa le putem manca


Cam atat! Sa aveti pofta!

Niciun comentariu: