vineri, 26 noiembrie 2010

Placinta cu branza ( cea mai buna!)









Asta e inca una din ACELE zile, in care imi vine sa-mi dau palme de ciuda ca nu merge aparatul ...
Dar .. asta este ..

Reteta e absolut senzationala! M-am inspirat usor de aici si a iesit un vis ... va ramane in "caietul perfect", mostenire la copchii :))

Foile le stiti, sunt mereu aceleasi, si la placinta cu mere, si la placinta cu dovleac, si la cea cu branza. Le gasiti explicate AICI

Umplutura cu branza:

750 gr branza dulce, grasa (Milli)
o lingura de gris
3 oua
5 linguri zahar
5 linguri smantana
3 plicuri zahar vanilat
50 gr unt topit
o punguta de stafide inmuiate in lapte vanilat*
esenta de lamaie si de portocala, cate 2-3 picaturi din fiecare

# incepem prin a incalzi o cana cu lapte, in care am dizolvat un plic de zahar vanilat - il turnam apoi peste stafide si lasam la inmuiat cel putin 2 ore; operatiunea se poate face si cu rom, daca n-aveti copchii :))
# separam ouale, si batem albusurile spuma - le lasam deoparte
# amestecam restul ingredientelor cu grija, incorporam stafidele scurse in compozitie si apoi adaugam albusurile
# rezulta o compozitie papalascioasa :))) (cu aspect de papalasca, flescaita, terciuita :)))) - e foarte bine asa, ca la final veti avea o placinta care se va topi in gura, cu o branza fina si cremoasa, si nu uscata cum iese de obicei ;)

* intindem o foaie in tava, presaram un strat fin de gris peste ea, apoi turnam papalasca :))
* acoperim cu grija cu a doua foaie si gaurim cat putem de bine (mie nu mi-a intrat furculita, pentru ca sub foaie era ceva muuuult prea moale :D, asa ca am intepat cu o scobitoare ;)
* bagam in cuptorul preincalzit, la 180 gr (eu am lasat si mai jos, pana pe la 150, si am prelungit timpul de coacere, pentru a fi patrunsa bine branza)
* pudram cu zahar si servim cu pofta

Niciun comentariu: