luni, 11 mai 2020

Chifle din aluat de lipii



Zilele trecute am dat din greseala de reteta de lipii bosniece a Laurei Laurentiu. Avaaai ... cum aratau !!!! Va las link AICI, ca sa vedeti ca nu mint! Un vis!
Dar prea multa munca cu modelul ala, pentru ce imi doream eu. Imi doream niste chifle ... dulci, neunse cu ou, in care sa le pot face in seara asta sandwich-uri.
Aha, vezi sa nu!  Asta s-a mancat la pranz si CRED ca mai putem face un sandwich in seara asta pe care sa-l imparta! 😜


  • 500 de grame de făină 
  • 250 ml lapte cald
  • 100 ml apă caldă
  • 12 grame de drojdie proaspătă
  • 10 grame de sare
  • 40 de grame de zahăr

Asadar, in afara de faptul ca am scos modelul si am mai pus 10 g de zahar, am facut asa:

- am pus drojdia la dospit cu o lingurita de zahar si putin lapte caldut si am lasat-o la loc cald 10 minute
- cand a fost dospita, am pus-o peste faina cernuta, am adaugat restul de zahar, laptele si apa, iar la final, sarea
- am amestecat cu lingura pana a fost totul omogenizat si am pus la robot, 10 minute



- am uns cu putin ulei un vas, am pus aluatul in el,  am acoperit vasul cu folie de plastic
 si l-am lasat ascuns in cuptorul cu microunde pentru 40 de minute


- intre timp, telefonul s-a descarcat, asa ca va povestesc doar ce am mai facut 😂
- dupa cele 40 de minute, am scos aluatul si l-am impartit in 9 bilute egale. 
Am glumit, le-am masurat ochiometric, nu au fost egale! 😱
- am asezat bilutele pe tava tapetata cu hartie de copt si le-am mai lasat la crescut 30 de minute
(deja telefonul era incarcat, asa ca am surprins aceasta faza 😜)


- nu am uns chiflele cu nimic, le-am dat in cuptorul preincalzit la 180 g si le-am lasat sa stea cumintele acolo pana au devenit FRUMOASE
Adica asa:


Le-am miscat de pe locul lor putin si, dupa ce le-am mangaiat cu putina apa le-am lasat sa se racoreasca pe tava, acoperite cu un prosopel. S-au servit calde si fac o plecaciune in fata Laurei pentru minunata asta de reteta. Doamne, ce bune sunt! Eu am mancat una la ora 16, la gustare! ;) 
Asta pentru carcotasii curiosi! 😜



Niciun comentariu: