duminică, 8 decembrie 2019

COZONACEI :)



Stiu ca nu pare, dar chiar asa sunt: niste cozonacei draguti si micuti, pufosi, buni si gustosi. O sa va convingei singure din reteta, doamnelor!

Iata ce am folosit:

500 g faina
1 plic de drojdie uscata
250 ml lapte
150 g zahar
2 galbenusuri
1 lingurita rasa de sare
coaja de lamaie si de portocala
esenta de vanilie si rom
50 g unt + 50 g ulei (sa cantareasca impreuna 100 g)
2-3 oua, ceva zahar si cacao

* punem la fiert laptele cu zaharul
* topim impreuna la microunde untul si uleiul
* frecam galbenusurile cu sarea si coaja rasa
* amestecam drojdia cu putin lapte preparat si o lasam sa stea 10 minute la loc caldut
*cernem faina si adaugam peste ea galbenusurile si putin cate putin, laptele caldut
  (ATENTIE! Aici eu am o problema: niciodata nu pun tot laptele. Torn cate putin, pana cand simt ca aluatul a luat destul lichid, dar nu-l las niciodata sa devina prea lichid si lipicios! Las cam 3-4 linguri, aproape intotdeauna.)
* cand aluatul este asa cum v-ati dorit, incepem sa adaugam grasimea, putin cate putin, framantand cu dragoste (pentru mine nimic nu e mai minunat pe lumea asta decat sa fac aluaturi!) pana cand am terminat-o de incorporat
* in acest moment am pus aluatul in vasul robotelului meu drag si l-am lasat sa-si faca de cap vreo 10 minute
* am lasat aluatul sa dospeasca o ora si jumatate, in cutorul preincalzit scurt
* am modelat cozonacii, i-am asezat in tava si i-al mai lasat inca 30 de minute la odihna
*in timpul asta am pregatit nuca: am batut spuma 3 albusuri mici, am adaugat vreo 400 grame nuca macinata si zahar dupa gust. Am amestecat totul bine!
* galbenusurile ramase le-am amestecat cu o lingura de lapte si am uns cozonacii frumos
* i-am copt 30 minute la 180 grade,  apoi am redus la 160 si au mai stat 30 minute acoperiti cu hartie de copt si inca o tura de vreo 10 fara nimic

Prea mult timp dureaza pana sunt gata, pana se racesc, pana .... dar ... prea buni, prea ca la tara sunt!
Hai, pofta buna si ... MULT CURAJ!
Nimic in viata asta nu e sor pana nu te enervezi intr-o zi si-ti dai seama ca daca vrei, POTI!

Prima tura o faceti asa. La a doua dublati cantitatile! Va imbratisez!





Niciun comentariu: