miercuri, 13 mai 2020

Purcelusii Zorinei





Da, da, chiar asa se numesc! Asa mi-a dictat reteta acum 21 de ani (Doamne fereste, cand au trecut anii astia ???????), reteta pe care am scris-o in primul meu caiet de retete, in care cautam drumul spre bucataria adevarata, ca in a mea se gateau doar ochiuri cu cartofi prajiti si cartofi prajiti cu ochiuri, cum ii placea tatei sa ma tachineze cand venea in vizita! :D
Am inceput un caiet atunci, pe care, daca nu ma insel, l-am primit cadou de la prietena si colega mea de facultate Oli, pe care o pup cu drag si dor. Am scris in el 177 de retete minunate, din care promit ca o sa va mai aduc surpize. 



Sa revenim totusi la purcelusii nostri, niste gogosele minunate, rapide si extraordinar de economice. Reteta originala este simpla, clara si fara alte nelamuriri, in afara de "faina cat cuprinde", termen pe care abia acum il inteleg :D 
Ca sa va usurez munca, va spun ca de data asta am masurat si a intrat o canita si jumatate (folosind aceeasi canita pe care am folosit-o si pentru lapte).

Asadar, mixam oul cu zaharul bine de tot, adaugam laptele, faina amestecata cu praful de copt si gata. Eu am folosit mixerul vertical, dar la fel de bine puteti folosi un mixer normal. Cum doriti! Oricum ar fi, dureaza cateva minute!





Din aluatul minunat obtinut, am luat cu lingurita (apoi m-am plictisit si am trecut la lingura) cate putin si am pus in tigaia cu uleiul gata incins
Imediat au inceput sa faca burtica, ca niste ... purcelusi :))


Ii intoarcem din cand in cand, pana cand sunt rumeniti frumos


Scoatem pe hartie absorbanta, apoi pudram delicat cu zahar. 






Sunt fara indoiala, cele mai gustoase, ieftine si rapide gogosele pe care le-am facut.
 Multumesc, Om frumos si minunat, Zorina mea draga! Te port in suflet de atatia ani, pentru tot ce ai insemnat pentru mine! Trimit o imbratisare calda si plina de recunostinta catre tine si te invit public, dupa pandemie, la o cafea! Promit sa-ti pregatesc ceva buna, ca sufletul tau!









Niciun comentariu: